החלפת שקע טעינה

אחד החלקים שנוטים להתקלקל לעיתים תכופות יחסית בטלפונים סלולריים הוא שקע הטעינה, וזאת משום שבניגוד לחלקים אחרים בטלפון הוא לא סגור באופן הרמטי וחשוף יחסית.


החלפת שקע טעינה היא פעולה הדורשת מיומנות ומקצועיות רבה, ולכן אנחנו מומלץ לבחור היטב מעבדה מקצועית לצורך העניין כדי שהתיקון לא יגרום לבעיות אחרות.

החלפת שקע טעינה – כיצד נדע שצריך?

באופן כללי הצורך בהחלפת שקע טעינה מתגלה בדרך כלל כשיש בעיות בטעינת המכשיר. בעיות אלו יכולות לכלול חוסר יכולת לטעון את הטלפון באמצעות שקע הטעינה (כלומר, טעינה חוטית ולא אלחוטית באמצעות משטח טעינה), אם הטלפון מפסיק את הטעינה באמצע ללא כל סיבה, הטלפון נטען באיטיות רבה או שהסוללה אוזלת מהר מאוד על אף שהיא תקינה ואין סיבה שזה יקרה.

לפעמים בעיות ברכיבים אחרים יאלצו החלפת שקע טעינה

החלפת שקע טעינה עושים כשיש בעיות בשקע הטעינה – אבל לא רק. מכיוון ששקע הטעינה מחובר לרכיבים אחרים בסמארטפון כמו: רכיבי קליטה, מקרופונים, או רכיב רטט

בעיות ברכיבים אלו עלולים לאלץ להחליף גם את שקע הטעינה. כך למשל לפעמים בעיות במיקרופון המובנה של הטלפון תיאלץ החלפת שקע טעינה מפני שרכיבים אלו מחוברים אחד לשני.

מה גורם לתקלות בשקע הטעינה?

במקרים רבים, בעיות בשקע הטעינה נגרמות בשל הרגלים בעייתיים שלנו או מקרים חד פעמיים שיצרו נזק. כך למשל, חדירת רטיבות במקרים רבים גורמת לקלקול מיידי של שקע הטעינה או התדרדרות באיכותו לאורך זמן.

שימוש לא נכון בשקע הטעינה או חדירה של אבק לתוכו גם עלולים לגרום להחלפתו.
שימוש במטענים לא מקוריים באיכות ירודה יכולים לגרום לנזקים בשקע הטעינה, או לשרוף רכיבי טעינה וכמובן שחבלה בו עלולה לקלקל אותו.

מחיר החלפת שקע הטעינה

חשוב להדגיש שכל פעולת תיקון הדורשת לפתוח את הסמארטפון מצריכה בעל מקצוע מיומן. מכשירים סלולרים הם רגישים וקטנים, וכל טעות קטנה יכולה לגרום לנזק ובסופו של דבר המטרה היא לתקן ולא לקלקל.

מכיוון ששקע הטעינה מחובר לרכיבים אחרים כגון המיקרופון הפנימי באייפונים, עלות החלפתו כוללת את עלות העבודה, עלות החלק (שקע הטעינה החדש) וכן עלות הרכיבים המוחלפים (גם אם אינם מקולקלים). המחיר יקבע בדרך כלל בהתאם לדגם הטלפון, כאשר בדרך כלל העלות גבוהה יותר כאשר מדובר בטלפונים מתקדמים יותר לעומת טלפונים ישנים ונעה בין 150 שח ל-450 ש"ח. מכיוון שמדובר בסכום כסף לא קטן, חשוב מאוד לדרוש מהמעבדה אחריות לתיקון.

כך תשמרו על שקע הטעינה לאורך זמן

כדי להימנע מהצורך בהחלפת שקע טעינה מומלץ לאמץ הרגלים שיאריכו את חייו של שקע הטעינה ואת חיי הטלפון כולו באופן כללי. אנחנו ממליצים לנקוט בצעדים הבאים:

  • תמיד להיות עם מגן: חשוב להקפיד שהטלפון יהיה ממוגן (אם יש למגן סוגר שמכסה את אזור הפתח זה מעולה) מיגון של הטלפון שומר עליו באופן כללי, ובפרט שומר על שקע הטעינה שכאמור חשוף יותר מחלקים אחרים ובמקרים רבים הוא הראשון להיפגע אם הטלפון נופל.
  • השתמשו במטען מקורי בלבד: מטענים מקוריים אמנם יקרים יותר, אך בטוחים הרבה יותר לשימוש.
  • הימנעו מרטיבות: גם אם הטלפון שלכם עמיד למים, חשוב להימנע ככל האפשר מרטיבות. במידה והטלפון שלכם נחשף לרטיבות והוא מספק הוראות להתמודדות (מה שנפוץ בקרב מכשירים חדשים) הקפידו על הוראות אלו ואל תטענו את הטלפון באמצעות כבל רק כשהודעת האזהרה תיעלם.
אז מה היה לנו במאמר?

שיתוף הפוסט

למה להירשם לניוזלטר

תהיו הראשונים להתעדכן בכל מאמר ומדריך חדש שיעלה לאתר

אודותיי

צוות סלולארי לי
מאמרים שיכולים לעניין אותך