החלפת סוללה אייפון X

החלפת סוללה לאייפון X

הסוללות של טלפונים סלולריים הן לעיתים קרובות החלק הראשון שמתקלקל בהם, והדבר נכון גם לגבי מכשיר האייפון X, למרות איכותה הגבוהה של הסוללה שלו. מה כדאי לעשות כאשר הסוללה של המכשיר מתקלקלת, וכיצד כדאי להחליפה? 

לכל מכשיר סלולר יש תוחלת חיים מסוימת – תקופה שבה הרכיבים האלקטרוניים המרכיבים את המכשיר פועלים היטב, ושלאחריה הם מתחילים לאבד מיכולתם ובסופו של דבר לקרוס. (עייפות החומר) לכל אחד מרכיבי הטלפון יש תוחלת חיים אחרת, ולרוב החוליה החלשה במכשיר היא הסוללה שלו. בניגוד לחלקים אחרים במכשיר הסלולר, תפקודה של הסוללה נוטה לפחות בהדרגתיות כמעט מרגע הפעלתה הראשונית, ולכן יש צורך להחליפה לעיתים קרובות יותר מאשר כמעט כל חלק אחר במכשיר.

החלפת סוללת אייפון X – בדיקה ראשונית

הגענו לרגע שלו לא חיכינו, וסוללת האייפון X שלנו מתחילה לאבד מכוחה. מה כדאי לעשות? ראשית, כדאי לנסות ולבדוק מה מצב הבלאי של הסוללה. יש אפליקציות ותוכנות מחשב שניתן להשתמש בהן עבור כך. הדבר אינו תחליף לבדיקה אצל טכנאי, אבל שימוש באפליקציה או תוכנה טובה יכול לתת לכם מושג כללי לגבי מצב השחיקה שלה. אם מצב הסוללה נראה טוב, ייתכן שמדובר בבעיה אחרת, למשל אפליקציה הדורשת כמות אנרגיה רבה מדי. אם מצב הסוללה אכן אינו טוב, אין מנוס כנראה מלהחליפה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

בכל נושא, פניה, שאלה, או הצעה אנחנו זמינים עבורכם

החלפה אצל המשווק הרשמי

במכשיר חדש יחסית כמו האייפון X, ייתכן שהסלולה שלכם עודנה מכוסה באחריות של המשווקת הרשמית בישראל,
אם זה המקרה, החלפתה תהיה דבר פשוט וזול יחסית. גם אם הסוללה אינה באחריות, עדיין ניתן להחליפה אצל המשווקת הרשמית, אך הדבר יהיה כרוך בתשלום. 

היתרון המרכזי בהחלפה אצל המשווק הרשמי הוא שאם הטלפון עודנו מכוסה באחריות, החלפת הסוללה לא תפגע בה. בנוסף, ניתן לסמוך על כך שהטכנאי שיחליף את הסוללה במכשיר שלכם עבר הכשרה ראויה ולא יפגע במכשיר בטעות. מכיוון שסוללות הליתיום-יון שבהן משתמשים מכשיריה של אפל הן נפיצות, טיפול נכון בהן הוא דבר חשוב.

החלפה בחנות סלולר

ניתן להחליף את סוללת האייפון X גם בחנויות סלולר אחרות, בין אם מדובר ברשת סלולר או בחנות מקומית קטנה. היתרון המרכזי באפשרות זו הוא שחלק מהחנויות מציעות מחירים זולים יותר מאלו הקיימים אצל המשווקת הרשמית, וחלקן אף יוכלו לבצע את ההחלפה במהירות רבה יותר. בנוסף, בשל העובדה שאידיגיטל מחזיקה סניפים בעיקר בערים הגדולות, לא בטוח שלכולם יש גישה קלה אליהם. 

החיסרון המרכזי בהחלפת הסוללה בחנות חלופית היא שלא תמיד ניתן להבטיח את איכות התיקון, ויש להיזהר מכך במיוחד כשמדובר במכשיר אייפון X או חדש יותר. במכשירים אלו אפל התקינה מנגנון המזהה אם סוללת המכשיר אינה מקורית, והמכשיר יראה כי הוחלף חלק במכשיר שלכם והאייפון לא יודע לזהות האם החלק מקורי או לא

השורה התחתונה

אם המכשיר שלכם מכוסה עדיין באחריות, סביר להניח שכדאי לכם לגשת למשווק הרשמי. אם הוא כבר לא, ייתכן שכדאי לבדוק מעבדה חלופית איכותית.

אז מה היה לנו במאמר?

שיתוף הפוסט

למה להירשם לניוזלטר

תהיו הראשונים להתעדכן בכל מאמר ומדריך חדש שיעלה לאתר

אודותיי

צוות סלולארי לי